LTK ungdomsserie

En serie uppdelad i 3 deltävlingar med prisutdelning vid varje deltävling och vid final/avslutning även för det sammanlagda resultatet i serien.

LTK ungdomsserie passar dig som kan grunder och vill träna på matchspel under lättsamma former där vi har fokus på utveckling, glädje och gemenskap.

Deltävling 1; Lördag 20 april med start 9.00

Deltävling 2; Lördag 18 maj med start 9.00

Deltävling 3 och Avslutning; Lördag 15 juni med start 9.00

Avslutningsdagen spelas utomhus om vädret medger med aktiviteter för familjen i samband med tävlingen.

Startavgift 150:- (eller 50:- per deltävling)

Klasser Flickor/Pojkar 9-11 år klass A och B och

Flickor/Pojkar 11-14 år klass A och B

Klass A för de som känner att dom kommit lite längre i matchspel och Klass B för de som är nya i matchspel

Stöd och hjälp med räkning och regler fixas på plats för de som behöver med hjälp av ledare och föräldrar

Spelform Singel i poolspel minst 3 matcher per person

Bäst av 3 set, matchtiebreak i 3:e

Varje set först till 3 gem med tiebreak vid 2-2 (först till 7, måste skilja 2 bollar).

Bollar Tretorn Stage 1A grön prick Vid frågor maila eller ring Hasse på Ludvika Tennisklubb

Varmt välkomna till Ludvika