Headerbild

Players School cup

2023-06-19 i Tävlingar

Följande klubbtävlingar arrangeras i samarbete mellan Ludvika TK och IK Heros Tennis

Lördag 2/9, Söndag 15/10, Lördag 25/11

Lördag 20/1, Lördag 17/2, Lördag 23/3

Plats: Rackethallen i Ludvika

Första matcherna startar kl 9.00

Singel klass 1 - spelas med grönprickboll, som singel på fullstor bana (2 banor i rackethallen) 2 set, först till 4 gem och tiebreak vid 3-3.

Singel klass 2 - spelas röd/gul boll, som singel på liten bana (4 banor i badmintonhallen) i americano style (totalt 16 poäng).

Du får ditt players card efter deltagande vid minst 3 tillfällen samt genomgång av teorin. Förutom att spela match, tränar vi på att anmäla oss själva till tävlingen, hålla reda på matchschemat själv, rapportera resultat till sekreteriatet efter matchen, döma matcher och framförallt att vara en bra kompis och en juste och trevlig person oavsett om man vinner eller förlorar.

Player School - Svenska Tennisförbundet